miercuri, 10 august 2011

Saptamana Apei... ce curgere, ce vacanta frumoasa!

S-a petrecut intre 8 si 12 august si ne-a placut tuturor parca mai mult decat toate saptamanile de vara din Casa Norilor!





Luni am fost la Water Park, fiind decisi sa incepem si sa terminamm saptamana in apa. Am prins vreme superba, locatia aerisita dimineata devreme cand am ajuns noi, asa ca a fost o placere pentru toata lumea. Spre pranz cand am ajuns cu copiii la masa majoritatea nici nu realizasera ca urcasera circa 20 de etaje in fuga, de atatea ori se dadusera pe tobogane. Pentru unii dintre ei a fost o premiera (Andrei-leu, 4 ani, asa ii spunem pentru ca, desi e cel mai mic din gasca are o determinare leonica). Cei de varsta scolara se mai avantasera pe tobogane vreodata, acum ne-am dat tinandu-ne de maini si a fost superb! Ajunsi "acasa" la Casa Norilor am primit noi teme de la psihologul nostru (iubit!) Anda Costache, desigur teme legate de apa: fiecare dintre noi am desenat apa, asa cum o vedem noi. Mai tarziu Anda mi-a explicat ca modul in care un copil deseneaza aceasta apa, coroborat cu anumite informatii pe care trebuie sa le detii legat de viata lui, reprezinta relatia lui cu mama. Unul dintre copiii de scoala s-a desenat inotand cu totul in apa-uterul mamei. Si uite asa mi-am explicat si eu de uneori este extrem de cooperant, alteori se inchide in el protestand chiar si la invitatiile la joaca.

Marti am fost din nou la Water Park iar apoi am inceput experimentul cu apa al lui Masaru Emoto: am luat 3 cani in care am pus orez si apa, le-am pozitionat diferit si am inceput sa le tratam diferentiat: cu unul am vorbit urat, cu altul frumos iar pe cel de-a treilea l-am ignorat. La sfarsitul saptamanii toata lumea a fost uimita sa vada ca orezul din paharul ignorat a putrezit iar cel din paharul cu "vorbe urate" s-a innegrit. Orezul din paharul cu iubire si-a pastrat culoarea si a inceput sa fermenteze frumos.

Miercuri a plouat afara, era normal, doar suntem in saptamana apei. Multumesc norilor pentru ca mi-au inspirat programul! La noi a plouat si cu copii, au venit in vizita 22 de copii de la Gradinita Vise din Bucuresti! Asa ca am facut pentru ei un mic spectacol, eu in calitate de Zana Norilor iar copiii din Casa Norilor au fost norisori de ajutor. Fiecare copil a primit cartea "Povestile Norilor" si sper ca la ora aceasta stiu deja cateva povesti despre sentimente. A fost foarte placut si le multumesc frumos doamnei directoare Oana Paunescu si educatoarelor Irina Panait si Adina Mireanu. Am admirat modul in care relationeaza cu copiii si cauta in fiecare zi de vacanta entertainment educativ pentru ei. Pentru imagini de la vizita gradinitei Vise click aici.

Privind la ploaia care tot vine si vine din nori am vazut apoi documentarul despre apa "Apa are memorie", l-am impartit in 3 zile pentru a putea integra aceste informatii si am continuat experimentul Masaru Emoto cu mesajele catre apa dar si jocurile cu apa.

Am facut experimente cu apa, copii facand pentru prima data cunostinta cu notiunea de "tensiune superficiala a apei" incercand sa puna cat mai multe picaturi de apa pe o moneda. Au fost extrem de surprinsi sa vada ca apa ajunge sa aiba o "grosime" chiar mai mare decat a monedei.

Am invatat ce inseamna o "relatie" si cum putem hrani aceasta relatie, daca vrem ca ea sa infloreasca. Ne-am jucat cu cristalele de apa create de Masaru Emoto si am legat totul intr-o poveste a emotiilor despre care este, infiecare secunda, viata.

Vineri a fost ziua muzicii apei, am dansat si am desenat. Ne-am imbarca apoi cu totii in masini si i-am dus, impreuna cu instructorul nostru de inot la frumoasa piscina a Hotelului Mirage Snagov pe care o recomand cu caldura. O ploaie de apa venita dintr-o ciuperca rosie uriasa i-a adunat pe copii langa tulpina ei pentru a se simti, fiecare, o picatura de apa din oceanul de care suntem cu totii raspunzatori.

A fost o Saptamana a Apei superba! Poate mai mult ca oricand am inteles ca suntem apa, ca apa ne uneste, ca jocul in apa ne imprieteneste si ne leaga mai mult ca orice.

Va las sa priviti mai joc cateva din fotografiile realizate in aceasta saptamana, mai multe gasiti pe pagina noastra de Facebook aici. Va multumesc Ana, Mihnea, Alex, Aylin, Sara, Teo, David, Andrei, Andrei-leu, Luca, Raluca, Andra, Andreea si.. te iubim, apa!


PS: merele din fotografie sunt din curtea mea, cu ele i-am hranit pe copii. Mere foarte dulci si un pic acrisoare, extra-zemoase, ai voie sa plescai tare cand mananci din ele!
Toate imaginile sunt de la cursurile si activitatile noastre, inclusiv prima, cu apa asezata picatura cu picatura pe o moneda de 10 bani, cu ajutorul degetelelor inmuiate in apa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu