vineri, 5 august 2011

Saptamana jocurilor - cum a fost!

In Oceanul Pacific, cine nu e gata il iau cu adevar sau provocare!

A fost o saptamana plina de invataminte pentru toata lumea, pentru ca jocul inseamna invatare in libertate intai de toate.

Ne-am amintit si am practicat jocurile clasice "Ratele si Vanatorii" , "Fatea" (de-a v-ați ascunselea), "Killer" (jocul in cerc in care unul dintre copii trebuie sa faca cu ochiul celorlalti fara sa fie vazut) pana la "Portocalele" sau "Adevar sau provocare", de la jocuri de carti, jocuri logice si de inteligenta pana la jocuri inventate de noi cu mingea, lingura sau alte obiecte. Am jucat stafeta pe echipe (cu variante propuse de copii), am jucat Leapsa si am dansat, desigur am dansat pentru ca Casa Norilor orice pauza inseamna... dans pentru copiii de toate varstele inclusiv pentru facilitatorii sau profesorii care vin sa ne sustina sau sa ne propuna programe diverse. Am mancat impreuna, am jucat roluri, am cantat si am inteles ca a fi impreuna inseamna sa il respecti pe celalalt, partener sau adversar de joc. Am jucat alaturi de prietena noastra, psihologul Anda Costache "Scaunele muzicale" dar si "E loc pentru toata lumea" - varianta tot cu scaune in care, in final, toti participantii (in ziua aceea am fost 12) trebuie sa incapa pe un singur scaun. Poate unul dintre cele mai bune jocuri de coeziune de grup.

Am jucat "Trimite semnalul", un joc pe tacute in care copii trebuie sa se tina de mana si sa trimita un semnal la capatul sirului prin strangerea mainii celui de langa el. Atingerea mainii nu mai este acum, subiect de stanjeleala ci modalitate de cunoastere a celui de langa noi si a noastra.

Alaturi de Oana popa (profesoara noastra de actorie) am jucat teatru si am interpretat cantece sau mici poezii, am fost spectatori si am aplaudat prestatiile noastre.

Au fost copii de la 4 la 12 ani si acest lucru ne-a facut sa ne simtim ca intr-o tabara, am creat un spatiu al nostru in care ne-am inventat povestile, asa cum viata este locul in care te inventezi pe tine, in fiecare nesfarsita secunda.

Am incarcat o multime de fotografii din aceasta saptamana AICI (dati click).

Ne pregatim de Saptamana Apei. Vom merge impreuna cu instructorul nostru de inot 3 zile la Water Park respectiv la piscina The Brick din Paradisul Verde, vom vorbi cu apa si vom face experimentul lui Masaru Emoto, apoi ne vom juca cu cristalele lui de apa, amintindu-ne ca suntem apa, suntem nori, suntem pui de cer senin in zbor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu