joi, 22 septembrie 2011

M-a muscat leoaica, bine-mi pare...

Azi la programul de Before-school am invatat o eleva de clasa a VII-a despre multimi, relatiile intre ele, intersectii, diferente. Am creat o poveste despre ea si prietena ei, preferintele lor culinare comune dar si cele diferite, pentru a vizualiza mai bine ce inseamna multimea A\B, A reunit cu B, etc. Apoi, pentru a figura coordonatele geometrice (OX si OY) am inventat o alta poveste despre o cabana aflata la coordonatele (0,0) si doi prieteni rataciti in padure care isi spuneau pozitia fata de cabana. Mi-a facut placere sa ii vad chipul luminat de descoperirea simplitatii matematicii. Mi-a placut enorm matematica si mai ales relatiile intre algebra, analiza si geometrie. Gaseam mereu rezovari geometrice exercitiilor din analiza matematica si invers. Este si meritul profesorilor mei intalniti de-a lungul timpului (din generala - sc. gen. 89 si prof. Dumitru Buturuga din liceul de mate-fizica nr. 3 - acum A.I. Cuza).
 
Am facut apoi impreuna lectiile la romana. Retraiesc temele acestea cu bucurie. In sfarsit le stiu pe toate (sau nu chiar pe toate dar macar nu imi mai e frica de profesori). Cautam impreuna titluri de poezii pe care sa le explicam, asta e tema ei. Vreau sa se simta bine langa cartea de care ii e inca frica... ii e groaza de scoala, de profesori, de evaluari exterioare, e o fata de o sensibilitate uriasa. Ce ocazie mai buna sa ii povestesc despre Nichita unui copil care a auzit vag de cantecele lui Alifantis? Ce inseamna leoaica tanara, iubirea? Ce inseamna sa te muste de fata? Cum explici asta unui pui de fata de 12 ani al carei cerc se restrange la familie si rude? Poti doar sa-i vorbesti cu patima de durerea pe care iubirea ti-o ofera uneori, acea iubire care cere, are nevoie, tanjeste dupa sufletul si trupul celuilalt, poti doar sa ii arati in ochii, privirea ta de femeie care a iubit uneori prost sau prea pasional si obsesiv, invatand prin propriile riduri ca adevarata iubire nu cere si isi este suficienta. Pot sa ii povestesc, zambind, cate feluri de iubire am intalnit, si ca da, un anume fel poate musca atat de tare incat...
se face un cerc, de-a-dura,
când mai larg, când mai aproape,
ca o stringere de ape.

Sunt gata pentru venirea celor mici, cei de la After-School. Pui de oameni care asteapta de la mine ajutor la liniute, bastonase, dar si / mai ales imbratisari, mangaieri daca se lovesc, imbratisari din nou, si, oricat de mari si zdraveni ar fi la 7-8 ani, unii dintre ei au nevoie sa le dai sa manance cu furculita o vreme pentru a trece cu usurinta in programul "departe de mama 10 ore pe zi".

Sunt gata si stiu ca cel care vorbeste urat are mai multa nevoie de iubire decat decat cel care a primit cuvantul urat (si el are nevoie), sunt gata si stiu ca acum sunt unde trebuie, cand trebuie, pentru evolutia mea si a celor din jur.

Vorba lui Stefan, "traiasca sfecla si frigaruile de azi!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu